
PRAVNI MONITORING MEDIJSKE SCENE U SRBIJI - Izveštaj za april 2011. 

 

I  SLOBODA IZRAŽAVANJA 

 

U periodu na koji se ovaj monitoring izveštaj odnosi, zabeleženo je više sluĉajeva koji ukazuju 

na moguće povrede slobode izražavanja.  

 

1.  Pretnje i pritisci 

 

1.1. Inspektori interne kontrole MUP-a Srbije, zaduženi za rasvetljavanje okolnosti u vezi 

sa lepljenjem plakata sa umrlicama Televizije B92 u Lazarevcu, od 4. aprila nalaze se u 

policijskoj stanici u ovom gradu, prenosi dnevnik „Politika“. Prema informacijama do kojih je 

došao ovaj list, interna kontrola pokušava da u Lazarevcu dobije odgovore na pitanja u vezi sa 

pismom, koje je poslala grupa anonimnih policajaca naĉelniku beogradske policije. U ovom 

pismu navodi se da „vrh lazarevaĉke policije zna ko je lepio plakate sa umrlicama Televizije 

B92 i da ceo sluĉaj želi da zataška“,  jer su i sami umešani u zloupotrebe o kojima je Televizija 

B92 izveštavala. Podsetimo, plakati su lepljeni tokom emitovanja serijala „Insajder“ o 

zloupotrebama u rudarskom basenu „Kolubara“. Lazarevaĉka policija je još u februaru 

saopštila da ima indicije ko stoji iza umrlica, koje su shvaćene kao pretnje autorima 

„Insajdera“ i glavnom uredniku Televizije B92. U anonimnom pismu policajaca iz Lazarevca 

naĉelniku beogradske policije, do koga su došli i mediji, imenom se navodi policajac koji je, 

meĊu licima koja su lepila umrlice B92, video i Nenada Pavlovića zvanog Neks, vozaĉa bivšeg 

direktora Kolubare, Dragana Tomića. U pismu se takoĊe navodi da je Nenad Pavlović kućni 

prijatelj naĉelnika policije u Lazarevcu, Milana Stefanovića. Nekoliko dana kasnije, 9. aprila, 

mediji su objavili da je Nenad Pavlović uhapšen u Lazarevcu, pod sumnjom da je organizovao 

lepljenje plakata-umrlica za B92 u tom gradu. Policija je saopštila da su uhapšena još trojica 

od ĉetvorice mladića kojima je, kako se sumnja, Pavlović dao umrlice kako bi ih lepili po 

Lazarevcu, dok se za ĉetvrtim i dalje traga. Policija istražuje i gde su plakati-umrlice 

štampani.  

 

Prema Zakonu o javnom informisanju, javno informisanje je slobodno i u interesu javnosti. 

Niko ne sme da ograniĉava slobodu javnog informisanja na bilo koji naĉin podesan da 

ograniĉi slobodan protok ideja, informacija i mišljenja. Zakon izriĉito predviĊa da niko ne 

sme da vrši bilo kakav pritisak na javno glasilo i njegovo osoblje, kao ni uticaj podesan da ih 

omete u obavljanju posla. U svom izveštaju koji se odnosio na period januar – februar 2011. 

godine, napisali smo da objavljivanje imena novinara i urednika na umrlici kakve su lepljene 

u Lazarevcu, može predstavljati ugrožavanje sigurnosti nekog lica pretnjom da će se napasti 

na njegov život. Ugrožavanje sigurnosti novinara, u vezi sa njihovim poslom, Kriviĉni zakonik 

Republike Srbije tretira kao kriviĉno delo za koje je zaprećena kazna zatvorom u trajanju od 



PRAVNI MONITORING MEDIJSKE SCENE U SRBIJI - Izveštaj za april 2011. 

 

jedne do osam godina. Ono što, meĊutim, posebno zabrinjava, su informacije da, makar 

sudeći po anonimnom pismu policajaca iz Lazarevca, postoje grupe unutar same policije koje 

štite lica koja prete novinarima. Ono što doprinosti uverljivosti navoda iz anonimnog pisma 

policajaca, jeste da je nakon njegovog obelodanjivanja na Televiziji B92, te i nakon interne 

kontrole MUP-a Srbije, o kojoj je izvestio dnevnik „Politika“, policija uhapsila upravo Nenada 

Pavlovića, koji se i u tom pismu pominje kao jedno od lica odgovornih za pretnje novinarima. 

Poslednjih meseci upravo su energiĉne akcije policije na otkrivanju odgovornih za pretnje 

novinarima i napade na njih, kreirale utisak da, kada se radi o zaštiti novinara, mehanizam 

državne akcije zakazuje samo kada se doĊe do pravosuĊa. Sluĉaj iz Lazarevca zato pokazuje 

koliko je zapravo sistem koji bi trebalo da obezbedi zaštitu slobode izražavanja u Srbiji krhak, 

i koliko se utvrĊivanje odgovornosti onih koji prete novinarima i napadaju ih, opstruiše na 

svim stranama. TakoĊe je indikativno i ono što policija nakon hapšenja Nenada Pavlovića 

nije saopštila, a to je da li njegovo hapšenje znaĉi i da je interna kontrola MUP-a Srbije 

potvrdila da je u Lazarevcu bilo zataškavanja, te da li su, protiv koga i kakvi postupci zbog 

toga pokrenuti.  

 

1.2. Direktor Javnog preduzeća za puteve u Gornjem Milanovcu, Jovica Carević, pretio je 

Živku Perišiću i Miloradu Bošnjaku, novinarima agencije Beta i „Veĉernjih novosti“, zbog 

pitanja o tužbi kojom njegov sin zahteva od tog preduzeća 560.000 dinara odštete, preneli su 

mediji. Marko Carević, sin Jovice Carevića, tužio je Javno preduzeće za puteve zbog 

saobraćajne nesreće koju je doživeo 4. januara 2010. godine, smatrajući da preduzeće u kome 

je njegov otac direktor, snosi odgovornost za štetu koju je pretrpeo zbog neadekvatnog 

održavanja lokalnog puta. Na pitanje Perišića i Bošnjaka, hoće li Carevićev otac podneti 

ostavku ukoliko se ispostavi da je njegov sin u pravu, direktor Javnog preduzeća za puteve 

vikao je na novinare da mu „ne diraju porodicu“, poruĉio im da „vode raĉuna šta rade“ i 

najavio da će im se osvetiti. Jovica Carević je i predsednik Opštinskog odbora Socijalistiĉke 

partije Srbije u Gornjem Milanovcu. Mediji su 8. aprila preneli da je predsednik opštine 

Gornji Milanovac, Milisav Mirković, uputio novinarima javno izvinjenje. „Izvinjavam se, u 

ime svih odbornika, novinarima Miloradu Bošnjaku i Živku Perišiću, koji su vrlo korektno 

obavljali svoj posao i pozivam Carevića da to isto uĉini“, rekao je Mirković pred odbornicima. 

Jovica Carević izašao je za govornicu, ali je odbio kvalifikaciju da je pretio novinarima. „Ja se 

stvarno izvinjavam ako su oni to tako shvatili“, rekao je.  

 

Prema Zakonu o javnom informisanju, javno informisanje je slobodno i u interesu javnosti, te 

niko ne sme da vrši bilo kakav pritisak na javno glasilo i njegovo osoblje, kao ni uticaj 

podesan da ih omete u obavljanju posla. Ovo bi posebno moralo da se odnosi na državne 

funkcionere, funkcionere politiĉkih stranaka, kao i imenovana lica u državnim organima i 

javnim preduzećima i ustanovama. Napadnuti novinari, Živko Perišić i Milorad Bošnjak, i 



PRAVNI MONITORING MEDIJSKE SCENE U SRBIJI - Izveštaj za april 2011. 

 

sami su pohvalili gest predsednika opštine Gornji Milanovac, koja je kao osnivaĉ Javnog 

preduzeća za puteve, imenovala Carevića na funkciju, kao „pobedu demokratije“. 

1.3. Novinar Ĉaba Segi (Szögi Csaba), saradnik omladinskog dodatka „Kepeš ifjušag“ u 

listu „MaĊar so“, napadnut je i pretuĉen 15. aprila, nakon susreta sa ĉitaocima „Kepeš 

ifjušaga“, održanom u Beĉeju, na završnoj veĉeri Takmiĉenja srednjoškolaca u umetnosti. 

Novinara su napala tri ili ĉetiri napadaĉa koji su ga šutirali i udarali u glavu, nakon ĉega su 

pobegli. Ĉabi Segiju je ukazana lekarska pomoć. Prema reĉima samog Segija, napadaĉi su, 

prema svemu sudeći, unapred isplanirali svoju akciju. Naime, krajem februara na jednom 

ekstremno desniĉarskom internet portalu na maĊarskom jeziku, pokrenuta je serija 

omalovažavajućih napisa o vojvoĊanskom novinarstvu, u kojoj je meta najpre bio Ĉaba Segi, 

a potom publicista Atila Sabo Paloc (Szabó Palócz Attila). U delu posvećenom Ĉabi Segiju 

citirani su delovi njegovih napisa iz „Kepeš ifjušaga“ i sa njegovog Fejsbuk profila. Prilikom 

incidenta, napadaĉi su citirali jednu od reĉenica koja je tu bila objavljena. Nezavisno 

udruženje novinara Srbije i Nezavisno društvo novinara Vojvodine, osudili su napad na Ĉabu 

Segija, te posebno izrazili zabrinutost da iza napada stoje pripadnici ekstremistiĉkih 

organizacija koji sve ĉešće ugrožavaju bezbednost novinara. NUNS i NDNV su o ovom 

dogaĊaju obavestili i direktora policije Milorada Veljovića, ali i sve nadležne državne organe, 

instistirajući da preduzmu sve neophodne mere kako bi ovaj sluĉaj napada na novinara bio 

što pre rasvetljen. 

 

U ranijim sluĉajevima sliĉnih napada na novinare, protiv napadaĉa su, u sluĉaju da su bili 

otkriveni, po pravilu pokretani postupci za nasilniĉko ponašanje. Za to kriviĉno delo, kada je 

izvršeno u grupi, ili kada je pri njegovom izvršenju nekom licu nanesena laka telesna povreda 

ili je došlo do teškog ponižavanja, Kriviĉni zakonik predviĊa kaznu od šest meseci do pet 

godina zatvora. Sudovi su, meĊutim, u odreĊivanju kazni, ĉesto išli i ispod zakonskog 

minimuma, pa su tako u jednom od poznatijih sluĉajeva o kojima smo pisali u svojim ranijim 

izveštajima, u sluĉaju napada na kolumnistu nedeljnika „Vreme“, Teofila Panĉića, napadaĉi 

bili osuĊeni na po tri meseca zatvora. TakoĊe, ukazujemo na još jednu nelogiĉnost kaznene 

politike u Srbiji. Naime, izmenama Kriviĉnog zakonika iz 2009. godine, pooštrene su kazne 

za ugrožavanje sigurnosti i nanošenje teških telesnih povreda novinarima u vezi sa 

novinarskim poslom. Tom prilikom, meĊutim, nisu pooštrene kazne za nasilniĉko ponašanje, 

tako da je kreirana nelogiĉna situacija u kojoj, za ozbiljnu pretnju novinaru, lice koje preti, 

može biti osuĊeno na kaznu u trajanju i od jedne do osam godina zatvora, dok je u sluĉaju 

kad ta pretnja bude realizovana nasiljem, ali izostane teška telesna povreda, zaprećena kazna 

niža, odnosno kreće se u rasponu od šest meseci do pet godina. Ovo paradoksalno znaĉi da bi 

napadaĉi na Ĉabu Segija, ukoliko se ispostavi da je reĉ o istim ljudima koji su mu pretili 

preko Interneta, mogli biti strože kažnjeni za samu pretnju, nego za realizaciju te pretnje kroz 

fiziĉki napad do koga je kasnije došlo. 



PRAVNI MONITORING MEDIJSKE SCENE U SRBIJI - Izveštaj za april 2011. 

 

2.  Sudski postupci 

 

2.1. Dnevni list „Danas“ moraće, prema izvršnom rešenju Apelacionog suda u Beogradu, 

da plati naknadu štete u visini od 600.000 dinara sa zakonskom zateznom kamatom od 

24.11.2009. godine, kao i troškove postupka u visini od 138.500 dinara, trojici policajaca iz 

Požarevca, zbog tekstova objavljenih u listovima „Kurir“ i „Glas javnosti“, kao i u dodatku 

„Danasa“ - Braniĉevo, kojima im je narušen ugled. Autorka tekstova, novinarka Dušanka 

Novković, iz Požarevca, takoĊe je bila tužena u ovom postupku. Iz „Danasa“ tvrde da je iznos 

naknade sa kamatama dosegao 942.000 dinara, a da su tužioci, budući da je presudom 

predviĊeno da „Kurir“, „Glas javnosti“, „Danas“ i novinarka Dušanka Novković naknadu 

duguju solidarno, odluĉili da se namire upravo od ovog lista. „Ovo je nastavak skandalozne 

pravosudne prakse kad je u pitanju naš list“, izjavio je ovim povodom glavni i odgovorni 

urednik „Danasa“, Zoran Panović. Predsednica Udruženja novinara Srbije, Ljiljana Smajlović, 

ocenila je da je najdeblji kraj izvukla najbolja od tri tužene redakcije. Nezavisno udruženje 

novinara Srbije oglasilo se saopštenjem u kojem zahteva od nadležnih državnih institucija 

obustavljanje sudske prakse solidarnog kažnjavanja medija koja, kao u sluĉaju najnovije 

kazne „Danasu“, ugrožava opstanak tog dnevnog lista. Bivši predsednik Ustavnog suda, 

Slobodan Vuĉetić izjavio je za „Danas“ da, ukoliko zakon predviĊa mogućnost da jedan medij 

plaća odštetu za tekstove koje su druge novine prethodno napisale, kao i za tuženu novinarku 

tih listova, to je potpuni apsurd. „U isto vreme, ovo treba da bude pouka svim medijskim 

poslenicima da pokrenu inicijativu da se sporne zakonske odredbe u što kraćem roku 

promene, kako više ne bi dolazilo do ovakvih situacija“, izjavio je Vuĉetić za ovaj list.  

 

U konkretnom sluĉaju, „Danas“ je u svom dodatku preneo tekst Dušanke Novković iz 

Požarevca, koji su nekoliko dana ranije objavili i „Kurir“ i „Glas javnosti“. U meĊuvremenu, 

„Glas javnosti“ je prestao da izlazi, a kompanija koja ga je izdavala je brisana iz registra. Iz 

registra je brisan i Kurir-net, kompanija koja je u spornom periodu izdavala dnevni list 

„Kurir“, tako da su se tuženi nužno opredelili da štetu namire od jedinog od tri izdavaĉa koji i 

dalje postoji. Postavlja se, meĊutim pitanje po kom osnovu je sud uopšte presudio da tri lista 

za štetu odgovaraju solidarno. Naime, po Zakonu o javnom informisanju, solidarna 

odgovornost predviĊena je samo unutar istog lista, odnosno samo za odgovornog urednika, 

novinara koji je autor informacije i izdavaĉa jednog konkretnog lista koji je informaciju 

preneo, a ne za više izdavaĉa meĊusobno. Takva, solidarna odgovornost izmeĊu više 

izdavaĉa, mogla bi da proizilaziti samo iz opštih odredbi Zakona o obligacionim odnosima, 

koje predviĊaju da za istu štetu koju više lica prouzrokuju zajedno, radeći nezavisno jedno od 

drugog, ta lica mogu odgovarati solidarno, ali samo ako se ne mogu utvrditi udeli svakog od 

njih pojedinaĉno u prouzrokovanoj šteti. U konkretnom sluĉaju, meĊutim, ovi udeli mogli su 

se utvrditi, na primer tako što bi se cenilo vreme objavljivanja, ili tiraž u kome je informacija 



PRAVNI MONITORING MEDIJSKE SCENE U SRBIJI - Izveštaj za april 2011. 

 

u razliĉitim medijima bila objavljena, što su sve, u sluĉaju „Danasa“, sudovi zanemarili. Iz 

obrazloženja presude koja je doneta još u novembru prošle godine, proizilazi da u 

konkretnom sluĉaju nije primenjen Zakon o obligacionim odnosima, već Zakon o javnom 

informisanju i to, po našem mišljenju, pogrešno. Nažalost, radilo se o drugostepenoj presudi 

protiv koje nisu postojala redovna pravna sredstva, a iz informacija koje su povodom ovog 

sluĉaja mogle da se ĉuju u javnosti, nije se moglo zakljuĉiti da je „Danas“ koristio neko od 

vanrednih pravnih sredstava koje je imao na raspolaganju. Po svemu sudeći, ovaj sluĉaj 

mogao bi da ukazuje i na to da ni sami mediji ĉesto ne koriste sva pravna sredstva koja im 

stoje na raspolaganju kako bi zaštitili svoje interese, te da je neophodno raditi ne samo na 

jaĉanju kapaciteta sudova da postupaju u medijskim predmetima, već i na kapacitetu pravne 

podrške koju mediji koriste u sudskim postupcima. 

 

2.2.  Povodom godišnjica ubistava novinarke Dade Vujasinović, koja je 9. aprila 1994. 

godine pronaĊena mrtva u svom stanu u Novom Beogradu i Slavka Ćuruvije, vlasnika listova 

„Dnevni telegraf“ i „Evropljanin“, ubijenog takoĊe u Beogradu, 11. aprila 1999. godine, dnevni 

list „Politika“ objavio je tekstove koji se bave pomacima u pretkriviĉnim postupcima. U tekstu 

koji se odnosi na sluĉaj Dade Vujasinović, „Politika“ prenosi izjavu Zagorke Dolovac, 

republiĉkog javnog tužioca, koja tvrdi da je tužilaštvo, nakon što je smrt Dade Vujasinović 

napokon prekvalifikovana iz samoubistva u ubistvo, saslušalo sve stare i nove svedoke, a da 

se spisi predmeta sada nalaze na razmatranju pred ĉlanovima sudsko–medicinske komisije iz 

Novog Sada ĉiji se pisani nalaz oĉekuje u najskorije vreme. Tužiteljka Dolovac i pored toga 

što, kako kaže, u ovoj fazi postupka ne može da govori o detaljima, ocenjuje da je indikativno 

da svedoke u policiji niko nije pitao o ĉemu je Dada pisala uoĉi ubistva i da li su joj u vezi sa 

tim upućivane neke pretnje, kao i sa kim se u to vreme susretala, već su oni saslušavani samo 

na okolnosti da li je ona posećivala psihijatra. U tekstu koji se odnosi na sluĉaj Slavka 

Ćuruvije, „Politika“ prenosi da su ĉlanovi Zemunskog kriminalnog klana, Miloš Simović i 

njegov brat Aleksandar, saslušani u okviru pretkriviĉnog postupka. „Politika“ podseća da su 

mediji, posle prošlogodišnjeg hapšenja Miloša Simovića, preneli da je on pokušao da trguje 

informacijom o Ćuruvijinom ubici, kako bi dobio status svedoka saradnika, te da je tom 

prilikom navodno zameniku specijalnog tužioca rekao da zna ime i prezime Ćuruvijinog ubice 

i da ga je Milorad Ulemek, osuĊeni bivši komandant Jedinice za specijalne operacije MUP-a 

Republike Srbije, upoznao sa tim ĉovekom. 

 

Nerazrešena ubistva novinara Dade Vujasinović, Slavka Ćuruvije, ali i Milana Pantića, 

dopisnika „Veĉernjih novosti“, ubijenog u Jagodini 11. juna 2001. godine, i dalje nastavljaju 

da opterećuju medijsku scenu u Srbiji. Nažalost, i pored brojnih uveravanja nadležnih da će 

ovi sluĉajevi napokon biti rešeni, te povremenih informacija koje ukazuju na pomake u 

istragama, a koje se po pravilu objavljuju u vreme godišnjica njihovih ubistava, postupci su i 



PRAVNI MONITORING MEDIJSKE SCENE U SRBIJI - Izveštaj za april 2011. 

 

dalje u pretkriviĉnoj fazi, te optužnica još uvek nema. Rešavanje ovih sluĉajeva, meĊutim 

ostaje test rešenosti svake od Vlada koje su se u prethodnoj deceniji smenjivale u Srbiji, da ne 

samo reformiše pravni okvir na naĉin koji će delotvornije štititi slobodu izražavanja, već i da 

izvoĊenjem pred lice pravde odgovornih za najteže zloĉine nad novinarima u prethodnom 

periodu, uspostavi i dalje narušeno poverenje izmeĊu vlasti i medija. Mediji u Srbiji i dalje 

ĉekaju Vladu koja će ovaj test uspešno savladati. 

 

2.3. Osnovno tužilaštvo u Somboru odbacilo je kriviĉnu prijavu novinarke „Veĉernjih 

novosti“, Branke Baletić, i njene kolegenice iz „Blica“, Ranke Ivanoske, podnetu protiv 

kulskih funkcionera povodom incidenta o kome smo pisali u svojim ranijim izveštajima, a 

kada ih je privatno obezbeĊenje primenom fiziĉke sile izbacilo sa sednice Skupštine opštine 

Kula, sa koje su želele da izveštavaju. Osnovno tužilaštvo u Somboru našlo je da u radnjama 

osumnjiĉenih kulskih funkcionera nema elemenata kriviĉnog dela koje bi se gonilo po 

službenoj dužnosti, a novinarkama je preporuĉeno da ukoliko smatraju suprotno, same 

preduzmu kriviĉno gonjenje podnošenjem zahteva za sprovoĊenje istrage ili optužnice 

Osnovnom sudu u Somboru. 

 

Podsetimo, do incidenta koji je bio povod kriviĉne prijave, došlo je tako što su novinari 

„Blica“, „Veĉernjih novosti“, „Dnevnika“ i TV Kula izbaĉeni sa sednice Skupštine opštine 

Kula, 16. februara 2011. godine, a dvoje je i privedeno u policiju. Većina novinara bila je 

spreĉena da uĊe i na narednu sednicu Skupštine opštine Kula, održanu 04.03.2011. godine. 

Formalno, razlog je Pravilnik o naĉinu i obezbeĊivanju javnosti rada na sednicama Skupštine 

opštine Kula i radnih tela, koji novinari smatraju restriktivnim, zbog insistiranja na suvišnim 

formalnostima kod akreditacija. U svojim ranijim izveštajima ukazali smo da Zakon o javnom 

informisanju propisuje da državni organi i organizacije, organi teritorijalne autonomije i 

lokalne samouprave, javne službe i javna preduzeća, kao i poslanici i odbornici, imaju 

obavezu da informacije o svome radu uĉine dostupnim za javnost i to pod jednakim uslovima 

za sve novinare i sva javna glasila. Opstruiranje takve obaveze Pravilnikom koji reguliše 

pitanje novinarskih akreditacija, u suprotnosti je sa izriĉitom odredbom Zakona o javnom 

informisanju, koji u ĉlanu 8. propisuje da se nijedna njegova odredba ne može tumaĉiti i 

primeniti na naĉin koji bi doveo do ukidanja nekog prava koje zakon garantuje ili do njegovog 

ograniĉavanja u većoj meri od one koja je propisana. Ĉinjenica da Osnovno tužilaštvo u 

Somboru sada odbacuje kriviĉnu prijavu protiv opštinskih funkcionera koji zloupotrebom 

tehniĉkih propisa o akreditacijama uskraćuju javnost za informacije o radu lokalne 

samouprave, svedoĉi o nedostatku dovoljno robusnih i efikasnih mehanizama zaštite slobode 

izražavanja u srpskom pravu.   

 



PRAVNI MONITORING MEDIJSKE SCENE U SRBIJI - Izveštaj za april 2011. 

 

2.4. Prema odluci suda u Kragujevcu, dnevni list „Alo!“ treba da sudiji Draganu Lekoviću 

isplati naknadu štete zbog „pretrpljenih duševnih bolova, povrede ugleda i ĉasti“ u iznosu od 

200.000 dinara, piše taj list u broju od 22. aprila. „Alo!“ u tekstu posebno apostrofira 

neprihvatljivost ĉinjenice da je u ovom sporu postupao sud u kome je i Dragan Leković bio 

sudija, što dovodi u pitanje, kako nepristrasnost suda, tako i legitimitet same presude. Sporni 

tekst bavio se sluĉajem iz juna 2009. godine, kada je, kako je saopštila kragujevaĉka policija, 

sudija Dragan Leković nakon kraće svaĊe drškom od pištolja udario u glavu Kragujevĉanina 

Ivana Riznića. „Tražili smo i izuzeće sudije i delegaciju nadležnosti suda u Kragujevcu zato 

što je u njemu u vreme podnošenja tužbe Leković radio kao sudija. Taj zahtev nam je 

odbijen“, izjavio je advokat Dušan Stojković, zastupnik lista „Alo!“. Stojković smatra da je 

„Alo!“ na ovaj naĉin bio uskraćen u svom pravu na praviĉno suĊenje. Leković, koji je u 

meĊuvremenu postao sudija Apelacionog suda, tužio je „Alo!“ jer je objavio da je Rizniću 

drškom pištolja naneo tešku, a ne laku povredu, kao i zbog naslova „Ovako bije srpski sudija“. 

Policija je protiv Lekovića podnela kriviĉnu prijavu zbog sumnje da je naneo lake telesne 

povrede Rizniću i poĉinio kriviĉno delo izazivanja opšte opasnosti, ali je kragujevaĉko 

tužilaštvo obustavilo protiv njega postupak, jer je utvrdilo da je postupao u samoodbrani. 

 

Ono što je posebno interesantno u ovom sluĉaju, jeste da on predstavlja nastavak prakse koja 

je u kragujevaĉkom pravosuĊu ustanovljena još 2008. godine. Naime, tadašnji Okružni sud u 

ovom gradu, nije našao nikakvu smetnju u tome da postupa po tužbi svog sudije Simonide 

Miloradović protiv nedeljnika „Svetlost“. I tom prilikom, ignorisani su zahtevi za delegaciju 

nadležnosti sudu u nekom drugom gradu, koji bi sa manje sumnje u sopstvenu neutralnost i 

objektivnost po takvoj tužbi mogao da postupa. Ne ulazeći u to da li je presuda u bilo kojoj od 

ove dve stvari ispravna ili ne, sama ĉinjenica da je stranka u sporu kolega koji godinama radi 

u istom sudu sa sudijom koji u predmetu postupa, objektivno dovodi u pitanje i 

nepristrasnost suda, i legitimitet presude, te bi je bilo više nego korisno menjati. 

 


